Online doneren aan Mirbessa

hoi hoi



Leuk filmpje he ? Van Balu en Fadinha. Nu kun je pas goed zien hoe klein die kabouter is.
We hebben het heel druk gehad deze week.  Veel en ver weggeweest, zelfs toen het regende.
Maar toen was het wel rustig overal, we zijn bijna geen andere honden tegengekomen. Balu en ik zijn weer de weilanden op gegaan, en nu nog een weiland verder. Maar we hebben de boer geholpen met alle ganzen van het weiland weg te jagen. Ik denk dat er wel 300 ganzen op het weiland zaten.  Mooi hoor, als die allemaal tegelijk weg gaan vliegen.
We hebben ook nog achter een paar hazen aangezeten, en een heleboel fazanten opgejaagd en diverse muizenfamilies uitgeroeid. En Balu heeft geprobeerd een reiger te vangen,  maar dat ging niet lukken en toen viel ze in de net uitgebaggerde sloot. En toen gaf ze het maar op en kwam weer terug.
En we zijn ons allerbeste hondenvriendjes tegengekomen, die hebben er nu ook een pup bij [ kruising husky/rottweiler]. Hij is 4 maanden oud en net zo groot als ik.  Was heel leuk weer, lekker rennen en allemaal de struiken in op zoek naar fazanten. Was al helemaal donker toen we weer naar huis gingen.
En met die heel harde wind van de week, zijn we lekker gaan uitwaaien langs de Ringvaart.
Marly is zelfs nog gaan zwemmen. Maar dat wordt mij toch echt wel te koud nu.
Heb ik wel eens verteld dat er hier ook roofvogels rondvliegen ? Volgens vrouw zijn het sperwers of buizerds en volgens die oude meneer die we [ bijna] elke dag tegengekomen zijn het kiekendieven.  In ieder geval zijn het vogels want ze vliegen in de lucht.  Waren we vanochtend aan het lopen, viel er ineens iets uit de lucht, deed plof op de grond en toen lag er een dode merel. En hoog boven ons hoofd vloog die roofvogel. Had die stommerd zijn prooi laten vallen.
Moet Fadinha wel oppassen als ze daar loopt, straks denkt die vogel nog dat ze een konijntje is en gaat hij haar vangen. Ach, ik denk dat vrouw wel oplet dat dat niet gaat gebeuren.

Ik ben blij dat het niet meer regent. Het is nu wel kouder geworden, maar dat vinden we niet zo erg. Als we hard rennen blijven  we vanzelf wel warm.

Geen opmerkingen: